
We współczesnym marketingu najbardziej masową formą reklamy jest telewizyjna. Pozwala ona firmom i instytucjom docierać do największej liczby ludzi – potencjalnych klientów oraz odbiorców treści reklamowych. Dlatego też (pomimo ogromnych kosztów reklamy telewizyjnej) reklam takich zdecydowanie przybywa, jak również zwiększa się liczba podmiotów, które na taką reklamę mogą sobie pozwolić. Rośnie zatem konkurencja. Dla klientów jest to dobre zjawisko, ale dla reklamodawców to przede wszystkim wyzwanie. Wyzwanie, jeśli chodzi o treść reklamy. Musi być ona ubogacona elementem efektownym, który pozwoli odróżnić ją od reklam konkurencji. Rolę taką skutecznie mogą pełnić gadżety reklamowe.
Wśród gadżetów występujących w reklamie telewizyjnej wielką popularnością cieszą się parasole reklamowe. Są to przedmioty efektowne, które jednocześnie charakteryzują się praktycznym zastosowaniem. Dlatego też, łącząc oba walory, nadają się do reklam telewizyjnych perfekcyjnie.
Jako przykład podać można reklamę samochodów, jako że akcja tych reklam najczęściej toczy się na świeżym powietrzu. Tam parasole reklamowe mogą być wielką ozdobą, emanując kolorami, efektownymi kształtami, itp. Ważne, aby wpisywały się w styl reklamy, nie tworząc własnego.
Ale parasole reklamowe mogą być również jedynie elementami uzupełniającymi. Krajobraz reklamy powinien być bowiem pełny. Jak konkretnie wygląda to w przypadku reklam samochodów?
Może to wyglądać np. tak, że osoby posiadające konkretny (reklamowany) model samochodu przebywają na świeżym powietrzu, trzymając w ręku parasol. Jest on wówczas naturalnie wyglądającym elementem krajobrazu, ale jednocześnie jest upiększeniem, jeśli tylko jest odpowiednio kolorowy.
Powyższy przykład pokazuje, jak bardzo szczegóły liczą się w reklamie telewizyjnej. Dopracowanie wszystkich tych szczegółów jest niezwykle ważne, stąd też konieczność zaplanowania wszystkiego dokładnie. Tym bardziej, że, jak wspomniano, bez tego reklama taka może być nieskuteczna, a w związku z tym pieniądze wydane na nią – w pewnym sensie zmarnowane. Gadżety reklamowe mogą temu zapobiec.