Dobór skutecznych gadżetów reklamowych
Fachowcy od reklamy spędzają długie godziny nad wymyślaniem narzędzi i metod marketingowych, które przyniosą największy efekt w prowadzonej kampanii reklamowej. Muszą one być zróżnicowane w zależności od rodzaju branży, rodzaju klientów, rodzaju kampanii, a przede wszystkim od okazji, w które są stosowane. Inny rodzaj narzędzi stosuje się wówczas, gdy zamierza się dotrzeć do młodzieży, a także inny rodzaj narzędzi należy wykorzystać względem osób starszych. Podobnie należy różnicować metody i gadżety reklamowe stosowane w promowaniu innego rodzaju produktów lub usług.
Obecnie dostępne są jednak uniwersalne gadżety i prezenty reklamowe, które sprawdzają się idealnie zarówno względem młodych jak i starszych klientów, a także w zakresie promowania niemalże każdego rodzaju branży. Są nimi smycze, kubki, odzież reklamowa i długopisy. Tego rodzaju prezenty nie obciążają finansowo budżetu przedsiębiorcy przeznaczonego na przeprowadzenie kampanii, a jednocześnie ich wręczanie potencjalnym klientom wywołuje ich sympatię i lojalność.
Odzież reklamowa czy galanteria skórzana
Przedsiębiorca, który chce dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów lub przyszłych partnerów biznesowych powinien się zdecydować na większą ilość gadżetów reklamowych, lecz o niezbyt wysokiej wartości. Wyjątkowo skutecznym gadżetem okazuje się być wspomniana wyżej odzież reklamowa z nadrukiem firmowego logo i nazwy przedsiębiorstwa. Ważna jest również kolorystyka odzieży nawiązująca do rodzaju branży lub konkretnych produktów.
Odzież reklamowa powinna być wysokiej jakości, by jej przyszły posiadacz chciał ją ubrać więcej niż jeden raz, a tym samym zupełnie nieświadomie promować przedsiębiorcę w szerszym gronie. Gdy zaś biznesmen zdecyduje się na droższe gadżety reklamowe, na przykład galanterię skórzaną, musi liczyć się z tym, że trafi ona wyłącznie do bardzo wąskiego grona przyszłych klientów.