
W dobie systematycznie rosnącej konkurencji niemalże w każdej dziedzinie działalności gospodarczej, na wartości zyskują coraz bardziej kreatywne pomysły z zakresu szeroko pojętej reklamy i marketingu. Badania prowadzone pod kątem udowodnienia ich skuteczności, jednoznacznie udowodniły, że ich prowadzenie jest w dzisiejszych czasach konieczne. Przedsiębiorstwa, które zdają sobie sprawę z tego obowiązku, notują znacznie wyższe obroty, aniżeli te, które całkowicie rezygnują z działań reklamowych, bądź realizują je na bardzo niskim poziomie.
Trudny wybór narzędzi i metod reklamy
Obserwując współczesne kreacje marketingowe, wydaje się, że wszystkie nowatorskie pomysły już zostały dawno zrealizowane i specjaliści z zakresu marketingu nie są nas w stanie niczym zaskoczyć. Tymczasem ich pomysłowość wydaje się nie mieć końca i co jakiś czas obserwujemy zupełnie nowe narzędzia i metody promocji firm i oferowanych przez nie produktów. Obok kreatywnych reklam telewizyjnych pojawiają się nowe rodzaje reklamy w Internecie, nowoczesne gadżety reklamowe a także różnorodne formy marketingu bezpośredniego. To właśnie ten ostatni zyskuje w ostatnich latach na wartości, bowiem konsumenci cenią sobie coraz bardziej możliwość bezpośredniej oceny produktu, osobistego wypromowania jego wartości, a także poczucia, że dla przedsiębiorcy (producenta, sprzedawcy) jest się wyjątkowym klientem. Nawet zwykłe cukierki reklamowe, którymi firmy częstują swoich klientów są czasami bardziej wartościowe niż kosztowne reklamy emitowane w środkach masowego przekazu.
Cukierki reklamowe – jako forma marketingu bezpośredniego
Mówiąc o reklamie, najczęściej jako pierwszy obraz, jaki pojawia się nam przed oczami, dotyczy popularnej formy reklamy telewizyjnej. Tymczasem wszyscy doskonale wiemy, że część spotów reklamowych jest przez nas zupełnie pomijana i ich obejrzenie nie gwarantuje nawet zapamiętania promowanego produktu. Inaczej sprawa wygląda w przypadku marketingu bezpośredniego, czyli takiego, w którym przedsiębiorca dociera indywidualnie do każdego pojedynczego klienta. Przykładem takiego rodzaju marketingu są popularne ulotki promocyjne, cukierki reklamowe i inne rodzaje gadżety reklamowych.